Florentina Loredana Dalian

luni, 15 septembrie 2014

No new messages

Gânduri expirate


Ce-o fi având toată
lumea asta cu mine?
Ionică m-anunţă spăşit
doamnă am pus-o a crăpat iar filtrul
beţivanul de Vasile şi el
doamnă s-a spart ţeava de apă potabilă
lasă nea Vasile
bine că nu s-a spart a cu ţuică
sparge-s-ar toate!
Ana bălmăjeşte şi ea
ceva legat de curba de fosfaţi
madamme Viorica sună
vrea şi asta o traducere
a unui eseu literar cu multe exemplificări din Arghezi
cum mă-sa să-l traduci pe Arghezi-n engleză!
ce-aveţi fraţilor cu mine
ce v-am făcut?
chiar nu pricepeţi
că poa` să crape şi globul pământesc
nu-mi pasă
câtă vreme
azi n-a sunat telefonul
câtă vreme e-mailul
de prea multe zile
îmi dă acelaşi cretin mesaj
there are no new messages in your folder
Fuck!
Nu nu poţi să le spui toate astea...

bine nea Ionică
om repara noi şi filtrul
nea Vasile
om drege şi ţeava de potabilă
om trasa şi nenorocita aia de curbă doamna Ana
şi dacă-i musai
l-om traduce şi pe Arghezi-n engleză
măcar de-ar suna
între timp telefonul...

Ionică nu se lasă
e hotărât să m-asasineze
doamnă când vin
să repar centrala?
nea Ionicăăă
eşti tuuurc?
de reparaţii la centrală îmi arde mie
când eu
am nevoie de reparaţie
capitală?
mi se rupe de lemne de fiare de tot restul
mie sufletul şi viaţa şi iubirea cine
să mi le repare???
bagă nasu-n pământ
şi mormăie
Bunul Dumnezeu
da` eu tot vin
să repar centrala-aia
du-te-nvârtindu-te!
îmi întinde permisul
de lucru cu foc
p-ăsta trebuie să-l semnaţi
îl semnez dă-l în mă-sa!
bună idee
ar trebui să existe
şi permis de lucru cu vieţile oamenilor
să n-ai voie să te joci cu ele oricum
aşa cum nu te poţi juca
nici cu focul
hei people!
You are not allowed to play with other people`s life

acasă copilul vrea bani
ia-i copile ia-i pe toţi
şi-aşa nu-s buni la nimic
de vreme ce nu-ţi pot aduce
Fericirea!
îmi aruncă de sus
decât un nefericit fără bani
mai bine unul cu
ia uite la el!
cu cine-o fi semănând aşa înţelept?

şi tot n-a sunat
telefonul
e-mailul mă-ntâmpină
aproape rânjind

there are no new messages...

Slobozia, ianuarie 2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu