Florentina Loredana Dalian

duminică, 13 octombrie 2013

Balada Meşterilor Helisieni

(Parodie răsucită şi răstălmăcită după Balada Meşterului Manole)
-         Scrisă pentru Festivalul „La Casa Tudorii”, 2013, Oraşul de Floci


Pe Dunăre-n jos,
Pe-un câmp ciulinos,
Gică-Helis trece,
Cu tovarăşi zece.
Nouă poeţi mari,
Dar şi bucătari,
Cu Daniel zece,
Care-i şi întrece.
Merg cu toţi pe cale,
Să aleagă-n vale,
La Târgul de Floci,
Un loc fără roci,
Pentru scriitorii
Din Casa Tudorii.
Iată, cum mergea,
Că-n drum agiungea
Pe-un biet ciobănaş,
Scriitor codaş,
Şi cum îl vedea
(Nu-l recunoştea!),
Gică îi zicea:
- Mândre ciobănaş,
Vedea-te-aş cosaş!
La Maltezi în sus,
Cu turma te-ai dus.
Pe la Floci în jos,
Cu turma ai fost.
Nu cumva-ai văzut,
Pe unde-ai trecut,
Un ins prăpădit
Şi neisprăvit?
- Ba, doamne,-am văzut,
Într-un şanţ căzut,
Un ins prăpădit,
De colb prăfuit
Şi cam rătutit.
Câinii, cum îl văd,
La el se răpăd
Şi latr-a pustiu.
Vreun poet, eu ştiu?
Cum îl auzea,
Gică-nveselea
Şi curând cotea,
Spre ins apuca,
Cu nouă poeţi,
Şmecheri şi isteţi,
Jumătate beţi,
Şi cu Lori zece,
Care-i şi întrece.
- Iată omul meu,
P-ăsta-l aleg eu,
Să mi-l împănaţi
Şi la foc să-l daţi,
În ţepuş-aleasă,
Ruptă şi-apoi dreasă,
Ca să-mi câştigaţi,
Premiul prea-mâncării,
La Casa Tudorii.
(Că v-am dat revista!)
Iar de nu, curând,
V-oi trage pe rând,
Chiar în ţeapa-aista!
Poeţii grăbea,
Ţeapa măsura,
Focul înteţea,
Dar tot ce lucra
Li se ruina.
Iar cel personagiu,
Aflând de carnagiu,
Mi se judecă
Şi-astfel procedă:
Le tot povesti
Şi-i tot aburi,
Pân-a doua zi,
Când ei obosi.
Şi-a scăpat, vădit,
Tot neţepuit.
Dar să-mi spuneţi voi,
Cititori de soi,
Cine mi-i actorul,
Zis povestitorul,
Care-i păcăli
Şi mi-i adormi
Pe cei poeţi mari
Şi mari bucătari?
N-aţi ghicit de fel!
Nu e Marinel
A lui Ştefănel,
Nu-i nici Buzulică,
Sigur nici Romică
Şi nici Florinică
(acel ciobănel,
deghizat în miel).
Nu-i nici Marius Stan,
Mare fizician.
Ci-i mai mărunţel
Şi mai şturlubel:
Este... Nicostel!

C-am schimbat balada?
Ştiu. Şi care-i sfada?
Eu fiind o ... Ană,
Zisă (Lored)ană,
Cum să m-osândesc
Şi să mă zidesc?



Florentina Loredana DALIAN
Slobozia, 23 septembrie 2013

Legendă: Nicostel este un personaj fabulos, apărut precum sirena din valuri în creaţia colectivă a scriitorilor de la Helis. Se spune despre el că ar fi combinaţia (lingvistică) dintre Nicolae Teoharie şi Costel Bunoaica, altfel fiul piropopircăliţei, un alt personaj misterios pe care helisienii l-au alergat, fără succes, în vreo trei texte literare:

2 comentarii: