Proiect cultural
“Veşnicia s-a
născut la sat”
Ediţia a VI-a
2015
Regulament
Festival-concurs
Coordonator: Liceul Pedagogic “Matei Basarab”
Responsabili de proiect: Dir.
Matache Adriana, dir. adj. Neagu Mihaela, Insp. Dumitru Adriana; prof. Sofineti
Silvia; prof. Vlad Elvira; Insp. Gen. adj. Turcea Nicoleta, prof. Vild Theodora;
Insp. Grigoraș Simona; prof. Constantinescu Octavian; prof.înv.primar Mişu
Tita, prof. David Alexandra, Pr. Stanciu Dragoş, prof. Nedelcu Luisa, prof.
Smeianu Marcela.
Parteneri:
Inspectoratul
Şcolar Judeţean Ialomiţa
Consiliul
Judeţean Ialomiţa
Primăria
Municipiului Slobozia
Casa
Corpului Didactic Ialomiţa
Centrul
pentru Promovarea şi Conservarea Culturii Tradiţionale Ialomiţa
Muzeul
Agriculturii Ialomița
Episcopia
Sloboziei şi Călăraşilor
Protopopiatul
Slobozia
Şcolile
care se vor înscrie la concurs
Secţiuni:
1. Film
documentar de scurt metraj sau prezentare PowerPoint cu tema „Costumul
popular din România”
2.
Eseuri pe tema
: „Costumul popular din România”, realizate
de elevi, educatoare, învăţători, profesori
3.
Artă
plastică
pe tema: „Costumul popular din România”
(se acceptă orice tehnică)
4.
Cântece
şi dansuri populare.
Juriul va fi alcătuit
din:
1. 2
profesori responsabili de proiect
2. Dl Cristian Obrejan - directorul Centrului
pentru Promovarea şi Conservarea Culturii Tradiţionale Ialomiţa
3. Doamna
scriitor Loredana Dalian
4. Prof.
Gheorghe Petre director al Muzeului Agriculturii Ialomița
5. Prof. Nicoleta
Coteş-Inspector educaţie permanentă ISJ Ialomiţa
Regulament:
1.
Şcolile care doresc să participe la
acest festival-concurs se vor înscrie până la data de 10.02.2015 la Liceul
Pedagogic “Matei Basarab” Slobozia, persoana de contact: prof. Silvia Sofineti(0722220131), la adresa
de e-mail taicutus@yahoo.co.uk, cu
specificaţia .
Cazarea și masa (pentru cei din afara
județului) sunt asigurate pentru ziua desfășurării festivalului-3 aprilie 2015.
Cadrele didactice coordonatoare vor specifica
participarea directă sau indirectă. Echipajele de
elevi trebuie să fie alcătuite din 8-10 persoane şi cadrul didactic coordonator.
Lucrările se vor juriza pentru
fiecare nivel, vârstă / secţiune. Cheltuielile
de transport nu se decontează.
2. Filmul documentar de scurt metraj (minim 5, maxim 10 minute) sau prezentare PowerPoint (aprox.50 slide-uri) cu tema „Costumul popular
din România” în care se poate
prezenta: modalitatea de realizare a unui costum popular, zona de care aparţine,
scurt istoric, scurte studii etnografice despre costumul popular sau piese ale
acestuia, costumul popular ca act de creatie, dimensiunea tradiţională,
culturală, ritualică a costumului popular, simbolistica părţilor componente sau
a elementelor brodate, cusute, ţesute pe acesta, evoluţia costumului popular,
simbolul culorilor, costumul popular ca element de identitate naţională sau
etnică, costumul popular de la marile evenimente ale vieţii omului, etc.
3. Eseurile vor avea 2-3
pagini, scrise în format A4 dacă sunt realizate de elevi; 3-5 pagini, în format
A4 pentru lucrările cadrelor didactice. Vă rugăm ca fiecare lucrare să fie
scrisă cu Times New Roman 12, la un 1,5 rânduri, să fie semnată clar, specificându-se
numele, prenumele, clasa/ funcţia şi şcoala de provenienţă.
Sugestii pentru eseuri: tema „Costumul popular din România”, lasă
libertatea de a scrie despre subiectele sugerate la secţiunea de film documentar
sau orice altă abordare legată de tema din acest an .
4. Pentru secţiunea “Artă plastică” se va
respecta tema proiectului din acest an „Costumul
popular din România” şi se vor
menţiona: numele şi prenumele elevului/preșcolarului, grupa/clasa, şcoala,
localitatea şi cadrul didactic îndrumător, precum și titlul lucrării. Se pot
realiza icoane (sfinţi îmbrăcaţi în costume populare) sau pictură (tehnica la
alegere) cu temele: Săteni la slujbele bisericeşti, Hramul bisericii din sat,
Hora din sat, Fetele satului, La seceriş, şi altele, după imaginaţia şi
experienţa participanţilor.
5. La secțiunea de dansuri şi cântece
populare tradiţionale, se vor înscrie echipaje de 8-10 membri
până la maxim 15. Cerința obligatorie este purtarea costumului popular și
menționarea la înscriere a suitei/ melodiei interpretate.
Filmul/
prezentarea pps, eseurile, lucrările de
artă plastică vor fi expediate pe
suport electronic la adresa: Liceul
Pedagogic “Matei Basarab” b-dul Matei Basarab nr. 5, cod poştal 920031, loc.
Slobozia, jud. Ialomiţa, cu menţiunea: . În acelaşi plic vor ataşa
acordul de parteneriat avizat de conducerea unităţii de învăţământ şi un alt
plic autoadresat cu timbru de 3 lei pentru înapoierea acordului semnat de Liceul
Pedagogic “Matei Basarab” şi a diplomelor în cazul participării indirecte. Nu
se percepe taxă de participare.
Data
limită de expediere (data poştei): 5 martie 2015. Persoană de
contact: prof. Silvia Sofineti.
Eseurile și
lucrările de artă plastică premiate vor fi tipărite într-un volum cu ISBN.
Premierea şi festivalul vor avea
loc pe data de 3 aprilie 2015.
Director,
Prof. Adriana Matache
Consilier
pentru proiecte şi programe,
prof
Theodora Vild
Despre ediţia 2014 AICI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu