Florentina Loredana Dalian

luni, 29 august 2022

Rea de votcă (Parodie după „Rea de plată” de George Coșbuc)

 

Ea vine de la gară;

Și jos, la cârciumioară

Își vede soțul, iacă,

Cum se împiedica.

„Ți-arăt eu ție plată!”

Iar ea, cumplită fată,

Ia făcălețu-ndată.

El numai se holba.

 

Îl „mângâie” pe spate.

Coloana - jumătate

E dată pe din trei.

Dar uite, felul ei:

Stă-n MAT și îi socoate

Coastele rupte toate

Și i se pare poate

Că prea-s puține trei!

 

Din nou îl altoiește,

La barman nu plătește,

Ce dac-o să rămâine

Și el dator o dat'.

N-ai să-l mai vezi cât veacul

Pe omul ei, săracul,

Plimbându-și iar rucsacul

La cârciumă, în sat!      

Florentina Loredana Dalian          

......

Rea de plată        (George Coșbuc)                    

Ea vine de la moară;                        
Şi jos în ulicioară
Punându-şi sacul, iacă
Nu-l poate ridica.
- "Ţi-l duc eu! - "Cum? - "Pe plată!
Iar ea, cuminte fată,
Se şi-nvoieşte-ndată.
De ce-ar şi zice ba?

Eu plec cu sacu-n spate.
La calea jumătate
Cer plata, trei săruturi.
Dar uite, felul ei:
Stă-n drum şi să socoate,
Şi-mi spune câte toate,
Că-s scump, că ea nu poate,
Că prea sunt multe trei!


Cu două se-nvoieşte,
Iar unul mi-l plăteşte,
Cu altul să-mi rămâie

Datoare pe-nserat.
Dar n-am să-l văd cât veacul!

Şi iată-mă, săracul,

Ducând o poștie sacul

Pe-un singur sărutat!

 

Caricatură de Leonte Năstase

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu