Florentina Loredana Dalian

sâmbătă, 11 decembrie 2021

En garde! Cu oiștea-n gard! (3)

 

Ghivăueiul și falăumiul

 

Vi s-a încurcat limba, încercând să le pronunțați? Lasă, că și mie mi s-au accidentat neuronii, ascultându-le.

Urmăream o postare video (îi zice vlog, de la videoblog) legată de cărți. Domnița care prezenta face o expunere interesantă (în limba română) și cu aplomb a cărților citite și pe care le recomandă ascultătorilor. La un moment dat, ne-a anunțat că are de oferit niște cărți, că tot e luna cadourilor, dar „ghivăueiul va avea loc pe Instagram”. Acum, eu ca o oarecare cunoscătoare de limba engleză, mi-am dat seama că „ghivăueiul” e un frate degenerat din familia verbului frazal englezesc „give away” (a da gratis/ a oferi), dar tot mi-a sunat ca un ghiveci, ceva între „ghezășu” și „ghine faci, ghine găsăști”. Și încheia domnița noastră cu îndemnul „folow me!” (urmează-mă/ urmărește-mă!). Iar eu mă întrebam dacă să iau în seamă îndemnul sau - cum ar veni - falăumiul.

Nu vă râdeți!

Florentina Loredana Dalian

Slobozia, 11 decembrie 2021

(Caricatură - a mea - de Valentin Gheorghiev)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu