Florentina Loredana Dalian

marți, 10 noiembrie 2015

Lemne trosnind - haiku premiat în Japonia

Premiul al III-lea la Concursul Internaţional de Haiku "Kusamakura", the City of Kumamoto, Japonia 2015

 


Firewood cracking - 

over the fireplace

summer in a picture

 

Acesta a fost haiku-ul în limba engleză premiat (la categoria "limbi străine", adică non-japoneză) şi pe care iniţial l-am scris în română astfel: 

Lemne trosnind - 

deasupra căminului

vară-ntr-un tablou

 

Premierea va avea loc în 21 noiembrie a.c. în Kumamoto Shintoshin Plaza. Fără "foreigners", desigur :) 

 


 L-am scris cu gândul la cât de iluzorie ne este viaţa, sau cum ne place uneori să ne iluzionăm, ori cum nimic nu ne place şi ne dorim altceva. Privesc flăcările din şemineu (şi acesta imaginar), e iarnă, dar gândul meu se mută spre vară, pe care o aştept ca pe o izbăvire. Sunt aici, dar m-aş dori dincolo. Sunt singură sau cu cineva şi m-aş dori cu altcineva sau singură. Tot timpul ne stăpânesc contraste: între ceea ce avem şi ce am dori să avem, între ceea ce suntem şi ceea ce am vrea să fim, între ceea ce vedem şi ce ne-ar plăcea să vedem... Vara ne gândim cu drag la iarnă, iarna, dimpotrivă. Şi-n fuga aceasta dintre extreme, în alergătura după tot altceva decât ceea ce ni se-ntâmplă, trec anii noştri. Iar noi căutăm în continuare acele "păduri ce ar putea să fie/ şi niciodată nu vor fi"...

 Slobozia, 10 noiembrie 2015

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu