Florentina Loredana Dalian

luni, 26 noiembrie 2018

Oameni și cărți

Slobozia, Hambar Pub, 24 noiembrie 2018





„Blind date with a book”, întâlnire pe nevăzute cu o carte - acesta a fost genericul sub care tineri ai Asociației „Interact” (elevi ai liceelor din Slobozia) s-au întâlnit pentru a face schimb de cărți și pentru a discuta despre lectură.

Hambar Pub, condus de domnul Ionuț Dragomir, a fost gazda evenimentului și, totodată sponsor, alături de Casa Cărților.

Când am ajuns la Hambar, câțiva tineri, băieți și fete deopotrivă, erau deja implicați în organizare, împachetau cărțile, ofereau semne de carte pentru scrierea numelor și datelor celor care le aduseseră, ofereau pixuri și coli etc.

Eu am răspuns cu bucurie invitației Irinei Moise, coordonatoarea proiectului, pentru a purta un dialog cu cei interesați. Am lecturat din volumele „Domnișoara Nimeni” (poezie) și „Înainte de magnolii” (roman) fragmente care sunt cumva specifice vârstei la care se află ei. Am răspuns și câtorva întrebări, poate am vorbit cam mult, i-am ascultat și pe ei, chiar dacă sunt timizi și nu prea îndrăznesc să-și facă auzite întrebărie, opiniile, mirările. Ei preferă să facă, decât să vorbească. Sunt tineri frumoși, care organizează activități diferite, inclusiv caritabile, implicați în societate, pe care îi felicit pentru ceea ce fac.

Le-au fost alături și alți adulți care îi prețuiesc și doresc să le arate susținerea: doamna Ecaterina Florea, doamna Mariana Udrea, doamna Rodica Radu și domnul Cristian Ilie, toți având ca numitor comun dragostea de carte și literatură. Doamna Ecaterina Florea chiar a lecturat din cartea „De râsul CUCilor” (F.L. Dalian și Ananie Gagniuc) un fragment care îi plăcuse.

Fiecare din cei prezenți și-a ales „în orb” câte o carte, orientându-se numai după descrierea făcută.

La final s-a dat un test cu 20 de întrebări din literatură și s-au oferit premii.

Mass media a fost reprezentată de ziarul „Independent”. S-a vânturat olecuță și Antena 1 Slobozia pe-acolo, dar au zbughit-o până să-nceapă acțiunea.

A fost o întâlnire frumoasă, un dialog interesant, cum mi-ar plăcea să văd mai des. Aceasta a fost a treia ediție a „Blind date with a book” și am aflat că vor urma și altele. Felicitări tinerilor și celor care i-au susținut!

Și, apropos de susținere... toate activitățile culturale presupun nu doar efort și implicare, ci și bani (chiar dacă unora li se pare cultura că ar fi gratis); așadar, cine s-a săturat de pompat în asistați social cu greață de muncă, poate face donații pentru activitățile tinerilor implicați în realizarea unei lumi mai bune.



Florentina Loredana DALIAN

Slobozia, 24 noiembrie 2018






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu