Florentina Loredana Dalian

sâmbătă, 20 august 2016

Tristeți de vară pe sfârșite




E ora la care în satul copilăriei
se trăgea cortina peste zi,
se deschideau larg ușile nopții,
se închideau găinile în coteț,
se dădea drumul câinelui din lanț,
se încuia ușa bucătăriei de vară,
totul mereu în aceeași ordine.

Se lasă toamna peste lumea aceasta
ce poate în curând va apune
și nu vom mai ști ce-i cu ora la care-și dau mâna
lumina zilei cu melancolia-nserării;
poate doar uneori ni se va părea
că auzim lătratul unui câine,
zăvorul unei uși câzând,
dar nu vom ști de unde vin,
nici dacă le-am auzit cu adevărat.

Da, e ora la care s-au adunat
câteva tristeți de vară pe sfârșite.

                                                                                
Slobozia, 20 august 2016

3 comentarii:

  1. Îmi amintesc tristețea sfârșitului de vară la bunici: cireșele pe care nu am apucat să le mănânc, fetele pe care nu am apucat să le iubesc, satul în care încă mai copilăresc. Mulțumesc, Loredana.

    RăspundețiȘtergere
  2. Poetule, eu îți mulțumesc! Mereu rămâne ceva nefăcut, nemâncat, neiubit... din păcate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Scriu un comentariu sub impresia melodiei
    si a frumusetii tale, adica nu scriu,
    ma uit, ascult si iar ma uit si iar ascult.
    Tu esti linistita iar melodia este trista.
    Unu din zece daca zambesti
    Doi din zece daca te uiti
    spre mine

    S-ar zice ca iti declar iubire
    Eu nu fac asta
    doar scriu un comentariu pe care nu am cum sa il scriu
    din cauza sinceritatii mele.

    Mai bine nu mai scriu si mai pun odata filmuletul cu tine
    sa curga prin interent in voie
    iar eu sa te privesc
    ascultand corzile amarate
    cum vibreaza ele pricepute,

    o tristete linistita,
    ca aceea a sfarsitului verii tale.

    RăspundețiȘtergere