Florentina Loredana Dalian

joi, 20 iunie 2019

Holiday-iubi




Ä‚sta e anul meu norocos. Citesc un anunÈ› cu efect de plombe picate instantaneu: „Pentru modesta sumă de o mie de euro, doamnele È™i domniÈ™oarele singure care doresc un instagram-iubi, îl pot avea, în carne È™i oase. Ce puteÈ›i face cu el: să vă pozaÈ›i împreună în diverse locuri exotice la mare (marea e la alegerea pacientului), să le postaÈ›i pe Facebook È™i Instagram, să vă daÈ›i mare È™i tare, să crape nu numai capra vecinei, ci È™i fierea în ea de oftică. Sună tentant? Dar asta nu e totul. Insta-iubi este È™i fotograf profesionist È™i, pentru un mizerabil supliment de 500 de euro, el vă poate surprinde (fotografic, desigur) în cele mai neaÈ™teptate poziÈ›ii È™i dispoziÈ›ii, astfel încât marile dive ale ecranului să pară niÈ™te spălătorese jenante pe lângă dumneavoastră. Vă imaginaÈ›i, cred, culoarea verde-smarald cu irizaÈ›ii de ou de rață, a tenului urmăritoarelor dumneavoastră, când vă vor vedea fotografiile profesioniste pe splendidul fundal albastru al Mării Egee. Acestea se vor simÈ›i de parcă ar fi intrat pe jumătate în Marea Moartă. Nu rataÈ›i oferta noastră de vacanță, care presupune că pentru alÈ›i nenorociÈ›i de 350 de euro face-iubi să pună È™i un comentariu cu multe inimioare străpunse de săgeÈ›i roz, la una dintre fotografiile la alegere, iar dacă vă crapă obrazul de ruÈ™ine să-i oferiÈ›i o sumă atât de mică pentru o aÈ™a de mare È™i emoÈ›ionantă declaraÈ›ie de iubire, puteÈ›i să vă spălaÈ›i ruÈ™inea cu încă 250 de euro, pentru care holiday-iubi va face È™i o declaraÈ›ie verbală (verbală-scrisă, că doar trebuie s-o vadă marÈ›afoancele), printr-o frază aproximativ coerentă È™i multi-lingvă, în genul melodiilor la mare modă azi: Te iubesc È™i te ador, cara mia, mio-amor! Mă rog, n-au importanță cuvintele, nici ordinea, nici gramatica, important e să priceapă nasoalele alea de la birou cât sunteÈ›i dumneavoastră de fericită cu un asemenea macho-iubi care e al dumneavoastră È™i numai al dumneavoastră (asta în cazul în care a murit mă-sa), care vă adoră È™i vă iubeÈ™te cu toÈ›i muÈ™chii È™i toate inimioarele din dotare etc. Dacă aÈ›i priceput cum stă treaba, dacă nu vreÈ›i să fiÈ›i È™i anul acesta frustrata grupului, care doar ea n-are pe  nimeni, în timp ce toate trudele È™i-au găsit câte-un prost să  le È›ină trena È™i cu care să se afiÈ™eze de-a-mboulea pe reÈ›elele de socializare, dacă nu vreÈ›i să vă apuce depresia, să vă arate lumea (cu) degetul, să vă „felicite” È™eful cu tot felul de invective printre care ne...pricepută È™i alte ne...reguli, nu ezitaÈ›i nicio clipă! AlegeÈ›i oferta noastră! VacanÈ›a dumneavoastră nu va fi mai bună, dar ziua duÈ™mancelor pe care le aveÈ›i va fi mai rea. Nu rataÈ›i ocazia de-a le servi un upercut virtual la ficat! Foto-iubi la minut vă aÈ™teaptă cu drag! ”
Era exact ce-mi trebuia. Mi-am aranjat faÈ›a cât am putut de mult, cu niscai botoxel, după care am intrat în depresie, că mama mi-a zis că semăn cu viÈ›elul lui tanti Stela de peste drum, când caută țâța vacii, nerăbdător să sugă. Ca să ies din depresie, mi-am cumpărat sutien È™i chiloÈ›ei cu push-up, sperând că astfel voi îndrepta atenÈ›ia privitorilor spre alte zone (la fel de sensibile) ale corpului È™i că totodată voi da lovitura semănând cu Jenifer Lopez în „Pe aripile vântului”: (Lasă, măi, nu contează filmul, contează personajul!) ÃŽn realitate, am reuÈ™it doar să aduc de departe cu bunică-sa după ce a născut cinci copii È™i începuseră să-i cam pice toate. ÃŽn fine, am mai dres ce se putea drege, adică mi-am făcut manichiura È™i m-am coafat (stilul smuls È™i proaspăt bufnit de sobă) È™i m-am prezentat la agenÈ›ia de închiriere a iubitului de vacanță pentru fotografii pe Facebook È™i Instagram (prescurtat AÃŽIVFFI). Acolo, am avut fericirea să mă întâmpine photo-iubi chiar la intrare. Se învârtea în jurul clădirii (de nerăbdare, am bănuit), tot numai muÈ™chi È™i cu ceva ce am presupus a fi aparatul de făcut sefli-uri cu bățul aferent în mână. I-am întins-o pe-a mea È™i m-am prezentat politicos, încercând să fiu cât mai È™armantă, agitându-mi genele din dotare È™i alte dotări. Iubi avea o mână neagră, dar am crezut că i se trage de la bronz, ce să facă, săracul, riscurile meseriei, dacă munca ta presupune sacrificii, cum ar fi să stai toată ziua la mare È™i să te tragi în poză. I-am zis, plină de motivaÈ›ie:
-          Presupun că dumneavoastră sunteÈ›i Erick, eroul meu de vacanță  pe Facebook, care-o să-mi faceÈ›i multe poze È™i-o să-mi trimiteÈ›i mesaje cu multe inimioare străpunse de săgeÈ›i roz. Iar acesta din mâna dumneavoastră este aparatul de împlinit vise instagramate.
-          Nu, doamnă – zice ăla – eu sunt Elie, eroul lu’ nevastă-mea (altfel mă trece pe pufuleÈ›i), care tund iarba din curte. Iar ăsta din mâna mea e aparatul de făcut meseria cu el: îi zice motocositoare.
Mă rog, mojici găseÈ™ti la tot pasul. ÃŽn cele din urmă l-am cunoscut È™i pe Erick (nume de scenă), care avea mai puÈ›ini muÈ™chi decât Elie, dar a zis că nu-i problemă, la poze o să È™i-i umfle cu un secret profesional, mâna mai puÈ›in neagră (da’ bronu’-bronz!) È™i care mi-a pus devizul cu antecalculaÈ›ia în față, deodată cu oglinda, sfătuindu-mă să mă aranjez pentru poză. Și eu care mă consideram aranjată, că doar stătusem două ore jumate în coafor! Mă rog... I-am dat banii, ce să faci, afacerile serioase din È›ară È™i de pe variantă aÈ™a lucrează, cu banii înainte, apoi mă aÈ™teptam să ne avântăm împreună spre marea mult dorită (alesesem Turcia, că aÈ™a mi se păruse mie, mai exotic, marea Marmara). Și ne-am avântat, ce-i drept, dar nu dincolo de mări È™i țări, ci dincolo de o draperie, È™i-n loc de Marmara m-am ales c-o înmărmureală de zile mari când Erick-the lover m-a-nghesuit într-un studio cum erau cele fotografice de pe vremuri, m-a aÈ™ezat în faÈ›a unui perete pe care erau zgâriate niÈ™te valuri – ai fi jurat că-i Marea Moartă! - È™i mi-a zis să stau nemiÈ™cată că el va trage trei cadre cu noi doi în postura de iubiÈ›i. Să mă uit la el sub nu-È™tiu-care unghi, apoi să-mi plec capul pe umărul lui È™i să-l privesc pe sub gene, iar într-a treia să ne prefacem îmbrățiÈ™aÈ›i, dar să nu care cumva să-l ating, că el are nu-È™’-de-care fobie È™i până s-apuc eu să mă bucur de noul iubit, mi-a pus trei fotografii în braÈ›e, adică în telefon, la pachet cu înjurătura: „Vă mai aÈ™teptăm È™i altă dată”. Eu, tot înmărmurită, că nu-mi venea să cred că asta a fost toată vacanÈ›a mea de care ar fi urmat să se oftice jumătate din populaÈ›ia globului, i-am arătat bagajele făcute pentru o săptămână, întrebându-l: „Cu astea, acuma, ce fac?”, la care el mi-a răspuns nonÈ™alant: „Nicio problemă, dacă nu mai aveÈ›i ce face cu ele, le găsim noi altă întrebuinÈ›are”, mi le-a È™i luat din mână până s-apuc eu să protestez È™i mi-a făcut vânt de la malul mării (mă rog, din faÈ›a peretului cu valuri desenate), zicând că trebuie să sosească următoarea fraieră (clientă, cum ar veni). N-a uitat să adauge la final: „Vă dorim vacanță plăcută în continuare!”.
Când am ieÈ™it din clădire, Elie terminase iarba, acu’ îl termina iarba pe el, vreau să zic terminase de cosit, sta jos È™i trăgea din È›igară. L-am întrebat dacă, în schimbul a 50 de euro, e de acord să se pozeze cu mine pe malul lacului Amara (măcar ăla era real È™i, cu puÈ›ină imaginaÈ›ie, putea fi asemănat cu o mare).
-          Cum să nu, domniță? – mi-a răspuns. De banii ăștia vă È™i cosesc grădina o dată.
Ce fericire! Aveam acum doi iubiți, prietenele mele vor crăpa de invidie, mă dusesem în două locuri exotice de toată frumusețea (la Mar-mara și A-mara), să moară nu doar capra de vecina, ci și puricii de iarbă și alte viețuitoare de pe lângă casa omului! Eu n-o să mai am purici de iarbă, că n-o să mai am iarbă, c-o să mi-o cosească Elie, bonus la poza de pe malul lacului. Doamne, ce vacanță de vis am avut! (Nu trebuie să uit să adaug finalul ăsta pe Facebook!).

Florentina Loredana DALIAN
Slobozia, 31 ianuarie 2019

 (Text premiat la BistriÈ›a la festivalul-concurs de literatură umoristică „Mărul de aur”, 01 iunie 2019, tema „tare la mare”)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu