Florentina Loredana Dalian

joi, 8 martie 2018

Ah, femeile astea!


Azi, toată lumea slăvește femeia mai ceva ca pe dictatorul de tristă amintire. N-am zis că-i rău. Vin și eu în contrapartidă cu un text imaginat ca fiind scris, pasămite, de un el. Cine n-are simțul umorului, să nu-l citească și să-și vadă de pus murăturile (chiar dacă nu-i vremea lor).
Textul face parte dintr-o carte umoristică: „De râsul CUCilor” de Ananie Gagniuc și Florentina Loredana Dalian. :)
Hai, la mulți ani!


„Noi, bărbații suntem sarea și piperul vieții. Și amărâții de boi, numai buni de pus să tragă la jug. Unde-i mai greu, acolo și noi. Vreun război, vreun cataclism, vreun accident atomic, incendiu, inundație, secetă... toate pe capul nostru! Asta în timp ce cucoanele se dau lovite cu legănatul copiilor sau cu pilitul unghiilor. Și, în plus, mai trebuie să le suportăm și văicărelile. Numai ce le-auzi jelindu-se de parcă atunci s-ar fi dărâmat turnurile gemene: „Vaai, mi s-a rupt o unghie! Vaai, cosmeticiana mi-a făcut o sprânceană mai sus decât cealaltă! Of, ce nenorocire, mi s-a dus firul la ciorap!” Și altele asemenea, de-ți vine să dai cu ele nu doar de pământ, ci și de lună. Mă rog, au și ele probleme, nu-i vorbă. Dar cine suportă consecințele, auuud? Că, dacă dumneaei i s-a rupt unghia de la deștu mic, ție tre să-ți sară banii din portofel să-și pună unghii false, că doar n-o să umble ca o prăpădită cu deficiențe majore. Dacă i s-a dus firul la ciorap, îmi pare că tot portofelul tău, bietul, are de suferit. Poți să zici ceva? Nu poți! Că după aia iese război civil. Așa că stai și-nduri, îți mai îneci amarul în băutură, și după aia, tot tu o iei pe cocoașă și ieși șifonat, bețivan afurisit! Da-ți vine uneori să le zvârli adevărul în față. Că ce s-ar fi făcut ele fără noi? În primul rând nici n-ar fi existat. Dumnezeu a făcut-o pe Eva din coasta lui Adam, și de-acolo toate belelele. Deci: dacă nu exista Adam, nu exista nici Eva. Logic, da? Dar ce să le vorbești ăstora de logică? Ele au logica lor lipsită de orice logică. Apoi, dacă n-ar fi existat bărbatul să vâneze, să facă unelte, să construiască adăposturi, să mute munții din loc, ele ce-ar mai fi mâncat, unde s-ar mai fi adăpostit, ce munți ar mai fi urcat? Că despre coborâtul din copaci, nici nu se pune problema. Dacă nu era bărbatul cu inteligența lui, să inventeze toate cele, n-ar mai fi avut acces maimuțele nici la unghii false, nici la ciorapi, nici la cultură. În concluzie, fără să greșesc, pot să afirm cu tărie că ne-am fi descurcat de minune și fără ele. Reciproca, în schimb, nu-i valabilă. Și tot noi gentlemeni, le serbăm de diverse zile, inventând ba 1 Martie, ba 8 Martie, ba nuștiucare Martie. În fine, am zis ce-am avut pe suflet, m-am răcorit, acum mă pot duce să-i duc nevestei pantofii la pus flecuri. Nu de alta, dar dacă nu i le schimb, va trebui să-i cumpăr alții noi. Greu de noi!”


Florentina Loredana Dalian, 14 martie 2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu