Florentina Loredana Dalian

marți, 24 septembrie 2024

„Frumusețe străină” la „Răsărit în Amurg”

 

Prima lansare a cărții mele de proză scurtă „Frumusețe străină”, proiect susținut financiar de Consiliul Județean Ialomița, a avut loc astăzi, 24 septembrie 2024, într-o frumoasă zi însorită de toamnă, sub egida organizatorului – Biblioteca Județeană „Ștefan Bănulescu” Ialomița. Septembrie este și luna patronului spiritual al Bibliotecii, scriitorul Ștefan Bănulescu, născut în data de 8.

Când am ajuns, mai devreme cu un sfert de oră, m-a surprins plăcut să constat că sala Clubului Seniorilor „Răsărit în amurg” era deja aproape plină, semn că cei prezenți erau dornici de a se întâlni cu literatura. Ca de obicei, gazdele noastre, sub conducerea domnului director Daniel Gheorghe, ne-au întâmpinat cu multă căldură, cu zâmbetul pe față și dispuși să pună umărul la împlinirea unui act cultural.

Prezența a fost numeroasă, în jur de 50 de persoane; beneficiarilor clubului li s-au alăturat și alte persoane, cunoștințe, prieteni, reprezentanți de instituții, fapt care a sporit bucuria și mai mult. Din partea C.J. Ialomița a fost prezentă doamna Iuliana Zikovski, de la bibliotecă, doamnele Elena Balog, Vali Șerban și Mari Fâșie, redactorul revistei „Helis”, scriitorul Gheorghe Dobre, care a adus reviste pentru public, ziaristul Nicolae Tache, distinsa mea prietenă Doina Roșca, om de cultură, chiar dacă acum activitatea sa e ceva mai practică, consăteanca mea dragă, Maria Iordache, domnul maistru Ion Mihalașcu, fost coleg de la combinat, iar surpriza cea mai mare am avut-o din partea fostei mele profesoare de limba și literatura română de la clasele V-VIII (Șc. Gen. Nr. 1 Munteni Buzău), doamna Maria Dumitru, împreună cu domnul Matei Dumitru.

Doamna manager Elena Balog a deschis întâlnirea cu un discurs legat de activitate, încheind apoi cu invitația la salonul anual de carte de anul acesta, din luna octombrie, prezentând pe scurt programul acestuia. Doamna Mari Fâșie a prezentat activitatea mea literară, iar doamna Vali Șerban – cartea lansată. Eu am făcut o scurtă lectură, iar scriitorul Gheorghe Dobre a povestit despre revistă și despre gruparea „Helis”. Am fost puțin împrăștiată și nu mi-am dat seama că ar fi trebuit să dau ocazia fiecărui participant care ar fi dorit să spună sau să întrebe ceva. Întâlnirea ar fi fost mai interactivă și mai interesantă, în cazul acesta.

A fost organizată o tombolă în care s-au oferit cărți și reviste, apoi fiecare participant a primit o carte, împreună cu autograful. Deși credeam că am suficiente cărți, acestea s-au dovedit puține, așa încât mâine voi mai duce la centru încă vreo 15, pentru cei care nu au apucat și și-au lăsat numele pe o listă. Asta spune ceva, spune mult, anume că încă mai suntem câțiva care iubim lectura. Mulțumesc tuturor pentru participare și implicare!

FLD; Slobozia, 24 septembrie 2024

 


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu