Florentina Loredana Dalian

luni, 14 septembrie 2020

Crucea mică din piatră

 

Tristețea micilor cruci din piatră,

de-abia mai răzbind printre ierburi,

încercând și ele, așa smerite, să atragă atenția,

să spună o poveste, să vorbească despre cineva de demult

a cărui amintire se face și ea tot mai mică,

din ce în ce mai mică!

 

„Vezi asta, îmi spune Baba Lumânărica,

responsabila cu tămâiatul mormintelor fără stăpân,

adică fără unul care să le îngrijească,

asta e-a lui Axente Lungu, cuțitaru' satului,

a murit demult, eu nu l-am apucat,

alde tăticu era' copii pe vremea când el băgase satu-n sperieți.”

M-am aplecat să-i aprind și lui o lumânare,

dar Baba nu m-a lăsat, că-i păcat - zice -

că ăsta a omorât oameni.

„Ce, vrei să te urmărească blestemul ălor uciși?

La ăsta nu-i aprinde nimeni, toți îl ocolesc...”

mai zise Baba învăluită-n fumul tămâiei,

dispărând încolo, pe cărare,

ca duhul din Lampa lui Aladin.

 

Am lăsat-o să ia distanță

și-am aprins pe furiș o lumânare și la nepricopsitu-ăla

care-a crezut că împarte lumea-n două

cu lama cuțitului.

Și poate n-aș fi făcut-o,

dar m-a convins crucea mică din piatră

de pe care se șterseseră toate urmele,

o cruce a nimănui, parcă cerșind îndurare.

Foșnetul ierbii ridica până la mine o șoaptă:

„Pe Cruce S-a răstignit Iisus,

și n-a făcut-o doar pentru drepți.”

 

Florentina Loredana Dalian

Slobozia, 22 iunie 2020

 

În revista culturală „Leviathan”, nr. 3/ 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu