Florentina Loredana Dalian

luni, 12 decembrie 2016

Spectacol dedicat Nașterii Mântuitorului - 2016

Slobozia, Parohia „Sfântul Gheorghe”, 11 decembrie 2016

Jurnal de risipită (49)






În așteptarea Miracolului pe care ni-l vestește an de an Sărbătoarea Crăciunului, enoriașii bisericii cu hramul „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe” din Slobozia, dar și alți locuitori ai orașului s-au bucurat duminică, 11 decembrie 2016, de un regal de poezie și muzică specifice acestei perioade din an, prilej de a trăi emoții înălțătoare, balsam pentru suflete, într-o lume care uneori parcă și-a uitat frumusețea.     
          Biserica cea nouă, recent sfințită, păstorită de Părintele Paroh Nicolae Tudose și Părintele Valentin Turcu, ne aștepta gătită de sărbătoare. Încă din ușă îți dădeai seama că urmează să aibă loc un festin spiritual. Doamna Adriana, această „Marthă” a bisericii, care trebăluise pentru ca totul să fie perfect, tremura de emoție, îmbrăcată în costumul național, aranja ultimele detalii, mai un fald pe la servetele cu care împodobise coșurile pline cu fructe și covrigi pentru oaspeți, mai o scamă imaginară. Părintele Tudose, sobru, își maschează bine emoția, ceea ce nu înseamnă că ea nu există. Vorbim de biserică, de paraclis, își amintește cum a început slujirea în două corturi militare, eu admir pictura, curățenia și întreaga frumusețe din jur. Părintele Valentin sosește „într-un suflet”, împreună cu ceilalți membri ai Coralei „Sfântul Mina”, tocmai de la Reviga, unde avuseseră un alt concert. Mai pun la punct unele detalii cu dumnealui, cu Părintele Cătălin, dirijorul Coralei și cu Părintele Marian Ion, venit cu copiii de la Smirna, să ne colinde, apoi, la ora 17:00 fix, Părintele Tudose îmi arată ceasul. Apreciez în mod deosebit punctualitatea, mai ales că spectatorii începuseră să apară cu vreo 40 de minute înainte, iar acum biserica era plină.
          Pe parcursul a două ore, biserica a răsunat de colinde, minunatele colinde românești, interpretate de copiii parohiei Smirna și de Corala „Sfântul Mina” a Protopopiatului Slobozia, de poezie, dar și de aplauzele prelungite ale celor care au rezonat cu frumusețea și emoția. În final, toți ca unul, am cântat „O, ce veste minunată!”. A fost o seară înălțătoare, care s-a încheiat cu multă bucurie, ceea ce înseamnă că spectacolul și-a atins scopul. Căci, așa cum spunea și Părintele Cătălin Stanciu: „Nu există mai mare răsplată pentru noi decât bucuria pe care o simțiți Dumneavoastră.”
          Și pentru că eu aș putea fi bănuită de subiectivism, deoarece am făcut parte din „proiect” (poezie și prezentare), voi lăsa alte „voci” să vorbească despre seara de ieri, impresii culese prin mesajele primite în special pe facebook.
          Înălțător spectacolul! Am avut și noi, revigenii, parte de câteva clipe minunate alături de Corala Sf. Mina, ieri, la biserica din sat.” (doamna Corina Ion)
          „De astfel de oameni frumosi la suflet avem nevoie. Astfel de momente sensibile ne aduc bucurie si emotie. Frumoasa colaborare! La aceeasi inaltime spirituala parteneriatul dintre Doina Baraganului si Corala Sf.M.Mc.Mina.” „ Felicitari pentru o seara speciala, cu oameni de calitate, pe care i-am aplaudat si apreciat cu totii.
Muzică si poezie intr-un recital deosebit de emotionant. ” (doamna Rodica Radu)
          Poezie într-un spațiu sacru! Felicitări, dragă Florentina Loredana Dalian! Un moment deosebit de frumos! ... În ceața asta în care ne căutăm haotic o existență plăcută, nu putem decât să inchidem ochii şi să ne întoarcem la frumosul şi trăirea curată ascunse şi uitate în noi.” (scriitorul Gabriel Dragnea)
          O seara deosebita, un concert extraordinar, va multumim, ne-am simțit minunat!” (doamna Georgeta Gatea)
          A fost o seară magnifica!!! Felicitari organizatorilor!!!” (doamna Nela Turcu)
          In seara aceasta, am avut inca o data bucuria unor momente de traire inaltatoare ascultand colindele interpretate de Corala Sf. Mina!... cuvintele sunt prea saracacioase pentru a exprima ce atmosfera au creat... eu am inteles urmatorul mesaj: acolo unde exista credinta alaturi de educatie, traditie si continuitate, apar oamenii adevarati cu spirite profunde care stiu a darui si celorlalti din preaplinul sufletelor lor! Am asistat la magia pe care doar maturitatea si tineretea impreuna o pot crea! Doamne ajuta!” (profesoara Simona Turcu)
                    Acestea sunt numai câteva dintre reacțiile primite, pe lângă care am mai primit și direct, prin viu grai, prin telefon sau mesaje de la mai multe persoane, printre care am reținut pe doamna economist Sultana Papacu, jurista Claudia Diaconescu, poeta Carmen Tănase, poeta Daniela Șontică, studenta Marina Antonescu. Ca să nu mai punem la socoteală cele peste 100 de like primite la postările de pe facebook, fie la muzică, fie la poezie, exprimări scurte, directe, dar care spun fără cuvinte „mi-a plăcut”. Pentru deliciul cititorului, voi transmite și o reacție prin mesaj privat de la prietenul meu pictor iconar Nicolai Nestor, din Câmpina, basarabean la origine, un ins super-bisericos, așa cum îi șade bine unui iconar: „Cam scurtă fusta și capul neacoperit, pentru cântări religioase, dar... felicitări!” Hai, bre Nestore, nu fi babă! :)
          Mulțumiri tuturor și, întrucât părintele Tudose l-a determinat pe dirijorul Coralei să promită în numele acesteia, spectacolul de la Biserica „Sfântul Gheorghe” se pare că va deveni tradiție. Mulțumiri gazdelor, Părintelui Protopop Ionuț Butu și tuturor spectatorilor! Sărbători cu bucurie! Noi, visătorii.
Doamne, unde-ai să ne-aşezi pe noi, visătorii,
care-am băut din corola florii
de mătrăgună şi-am trăit goi ?
N-am avut altă-avuţie
decît praful de pe tălpile noastre,
altă casă decît zările-albastre
din copilărie.”
(Magda Isanos - „Doamne, unde-ai să ne-așezi pe noi”, fragment)

Florentina Loredana Dalian
Slobozia, 12 decembrie 2016



Fotografii și înregistrări: Carmen Tănase (mulțumiri!)












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu