Florentina Loredana Dalian

marți, 17 noiembrie 2015

Dragă M (2)


Dragă M (1)





Vezi tu, în anii aceia mergeam braţ la braţ

cu naivitatea

credeam în rosturile lumii în viaţa

ce ni se desfăşura ca o mare imensă înainte

căutam sensurile existenţei în materie

în tratatele-cărămizi de chimie fizică matematici speciale

rezistenţa materialelor şi alte şi alte

nimeni nu ne spusese dragă M că viaţa a fugit în altă parte

că sensurile ei nu erau de găsit în tratatele noastre



seara, obosită de căutări

mă retrăgeam în colţul meu din patul de sus

cu tavanul în cap

acolo nu mă mai ajungeau nici spinul electronilor

nici orbitalii nici ecuaţiile Maxwell-Plank

mă piteam de numărul lui Reynolds şi de cel al lui Avogadro

de formula acidului izovalerianic şi de răcnetele madamei Agneta

de la anorganică



era bine în colţul meu sus

acolo mă refugiam cu alţi monştri

Tolstoi, Camil, Istrati, Clavell, Fowells ce bruma aveam

că nu prea erau

dar noi îi găseam cand şi când

şi ne înfruptam cu voluptate din ei

în camera de cămin acolo în patul de sus

era sărbătoare

mi-aduc aminte că tu chiar îl aveai la un moment dat

pe Marquez, toamna patriarhului

ne citeai din ea

luam cartea şi dispăream într-un univers paralel

mă amăgeam cu altă iluzie a descoperirii sensurilor vieţii

dar măcar iluzia asta nu trebuia s-o învăţ pe de rost…






Slobozia, 17 noiembrie 2015
Fotografii din 1988, Regie, P1

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu