Florentina Loredana Dalian

marți, 10 martie 2015

Palma peste ochi

Gânduri dulci-amărui




Aflu cu bucurie, citind titlurile de pe site-urile de ştiri, că peste 90% din elevi s-au înscris la ora de religie. 90% e un procent copleşitor! Asta în condiţiile în care s-au găsit destui care să combată şi să dezbată şi să încerce să convingă populaţia având copii la şcoală, de ce nu ar trebui ca elevii să studieze religia. La un moment dat, îmi venise şi mie ideea să mă exprim, dacă tot e musai să avem toţi păreri despre toate, dar m-a cuprins repede o mare silă şi o aristocratică lene intelectuală. Mi s-a părut cam la fel de obositor şi absurd chiar, ca în cazul în care mi s-ar fi cerut să demonstrez că sunt femeie.
Adică un lucru cât se poate de evident. Aşadar, am tăcut. Dar acum m-a apucat cheful de vorbă.

          Aşadar, ce-am avut şi ce-am... pierdut? Păi, am avut o idee imbecilă care a făcut repede adepţi, şi-am pierdut... timpul, ca să constatăm că, de fapt, demersul a fost unul inutil. Când 90% din cei implicaţi vin să demonteze ideea iniţială, e clar că ea nici în glumă nu ar fi trebuit (s)pusă. Şi întreb: de ce trebuie puşi 90% din oameni pe drumuri, când mai simplu ar fi fost să fie deranjaţi cei 10%? Adică aceia care nu vor studiul religiei la şcoală, să facă minunata cerere? Păi da, dar în felul acesta n-ar mai fi fost destul imbecilism, n-ar mai fi fost destulă dezbinare, n-ar mai fi avut televiziunile ce să dezbată ş.a.m.d. Bun! Şi la anul, tot aşa, 90% vor trebui să ceară, iar pe minoritarii 10% să-i doară-n bască? Probabil. Oricum, felicitări celor 90% care au ales pentru copiii lor ceea ce trebuie, precum şi celor care s-au implicat în demersurile de rigoare! Dacă mai aveam copil în învăţământul preuniversitar, m-apucam şi eu să fac valuri, cerând să se scoată matematica din şcoală. Că oricum ne foloseşte mai puţin decât religia. Exceptând, desigur, cele 4 operaţii elementare de aritmetică. Până şi eu, care sunt inginer, n-am mai avut nevoie din facultate (şi atunci, la ce mi-or fi trebuit?) de integrale, derivate, matrice şi curba lui Gauss! Dar cei care au ajuns aviatori, pescari, croitori, cizmari, profesori de muzică, dansatoare la bară, băgători de seamă pe la televiziuni etc etc?

          Q.e.d. Însă gustul amar tot rămâne. De ce a fost nevoie de asta? Păi ştim. "Dezbină şi condu!" a spus un deştept ceva timp în urmă şi de-atunci alţi deştepţi se iau după el. Pentru mine a fost clar de la început că a fost o încercare (una dintre alte multele) de destabilizare, de a lovi în Ţara asta oricum lovită, în tineretul ei, în Biserică, în credinţă, în... Numai că marţafoilor nu le-a prea reuşit de data asta. E drept, au reuşit să facă oarece valuri, să mai dea ocazia unora şi altora de a lovi în stânga şi-n dreapta. Dar în final, rezultatul i-a cam pus cu botul pe labe. Şi tare mi-e că au reuşit exact contrariul efectului scontat. Bravo, drăgălaşilor! (oricine veţi fi fiind, nu vă cunosc şi nu-mi doresc!). V-aţi tras-o singuri! (Zic de palma peste ochi:)

Slobozia, 10 martie 2015

2 comentarii: