Florentina Loredana Dalian

duminică, 26 octombrie 2014

Inventar, când dă să vină iarna




Ce poţi face într-o zi friguroasă
decât să declari, pe propria răspundere,
sub ameninţarea anotimpului ce stă să vină,
că ai avut câteva lucruri, din care unele ţi-au mai rămas.
Declaraţia de inventar sună a gol,
un fel de ce-am avut şi ce-am pierdut.

Ce-am avut, aşadar? Stoc scriptic:
câţiva gărgăuni, câteva iluzii de fericire,
un curaj nebun, urmat de regretul inevitabil,
trei-virgulă-cinci minute de exaltare,
un as în mânecă, doi şeptari şi-un popă de roşu,
- nici măcar de-o chintă spartă -
un drum până la Blue Laguna, dus-întors.

Ce-am pierdut?
În afară de timp (pe ăsta să-l caute Proust):
asul din mânecă, doi şeptari şi aşa mai departe.
Nici maseurul n-a venit -
îl trecem şi pe el la obiecte pierdute
(nu, nu-l casăm, mâinile lui fac minuni).

Stoc faptic:
alţi câţiva gărgăuni, vreo două speranţe,
un vals care-mi urlă în cap,
o voce (nu, nu mai multe!)
şi sufletul acesta întors pe dos
ca o cămaşă veche purtată
la care nu se mai cunoaşte faţa.

Slobozia, 26 octombrie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu