Florentina Loredana Dalian

sâmbătă, 6 septembrie 2014

Nu răstigniţi iubirea

Gânduri expirate


de-a lungul timpului
mi-a fost milă
- şi cât urăsc sentimentul! -
nu doar de oameni şi animale
ci şi de lucruri
neînsufleţite
îmi era milă
de omul de zăpadă
pe care copiii răi
îl loveau cu picioarele
îi scoteau vreun ochi
sau îl decapitau
ori chiar şi atunci
când îl vedeam scurgându-se lin
în pământ
slăbind pe zi ce trece

îmi era milă
de sperietoarea din câmp
batjocorită
de aceeaşi copii răi
sau poate de alţii

şi lista ar putea continua

de-a lungul timpului
eu am iubit
şi oamenii de zăpadă
şi sperietorile
mă ascundeam de ochii lumii
să plâng pentru ei
când nu puteam să-i ajut

astăzi copiii
nu mai construiesc oameni
de zăpadă
construiesc roboţei
oamenii au înlocuit sperietorile
cu sisteme electronice performante
şi totul
totul pare să fie
într-o perpetuă schimbare

doar sufletul omului
nu se poate schimba
robotiza
electroniza
şi singură iubirea
nu poate fi înlocuită
cu niciun surogat oricât de perfect

de-aceea oameni buni
vă conjur
nici măcar în numele
oricărei globalizări robotizări
evoluţii sau cum îi mai spuneţi
progres
nu răstigniţi iubirea!

pe tine te rog
dacă e absolut necesar
fă-mă om de zăpadă
în care alţii să lovească
cu picioarele
fă-mă sperietoare
ţintă a pietrelor
dacă chiar nu se poate altfel
răstigneşte-mă pe mine
dar nu-mi

răstigni iubirea!
Slobozia, 2008

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu