Florentina Loredana Dalian

vineri, 19 septembrie 2014

Fântână secată


Gânduri expirate

Sunt o fântână
secată
iar cumpăna mi-e strâmbă

odată
aveam o apă limpede
atât de limpede încât
mi se citea în ea sufletul
(pentru cine ştia să citească)

Un trecător însetat
s-a aplecat asupra mea
şi m-a sorbit
cu sete
cu mare sete

ca un făcut
apa mea în loc să scadă
tot creştea şi creştea
tot mai limpede mai curată
mai bună
fericită să-i stingă setea
care părea de nestins

într-o zi
nu i-a mai fost sete
nici apa n-a mai crescut
şi am rămas
o fântână secată
un fel de coş de gunoi
căci ce altceva este o fântână
fără apa ei limpede
dacă nu un loc
în care alţi trecători
aruncă
gunoaie

sunt o fântână secată
ce-şi aşteaptă rugându-se
Trecătorul...
Slobozia, ianuarie 2009

Portretul autoarei: pictor/grafician Vasile Aionesei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu