Florentina Loredana Dalian

luni, 1 septembrie 2014

Eu aleg

Gânduri expirate



fără confuzii!
dintre atâtea esențe tari
parfumuri
sofisticate
obținute în laboratoare
de primă clasă

eu aleg
parfumul lăcrămioarelor – pentru zi
și pe cel al reginei nopții – de seară

dintre atâtea automobile
care mai de care
patru ori patru
dintre atâția cai putere

eu aleg
calul alb
al copilăriei
căruia uneori îi întindeam
un cub tot alb
de zahăr
calul fără abs fără servo-direcție
dar care printr-un nechezat
știa să spună mulțumesc

dintre atâtea vase
de croazieră
cu multe punți cu lumini
orbitoare

eu aleg
bărcuța din foaia cu pătrățele
ruptă din caietul de matematică
pe care o așezam pe-o băltoacă
de la ploaia de vară
închizând ochii și imaginându-mi
că mă poartă pe mări
nedescoperite


dintre toate
bijuteriile
care mai de care mai sclipitoare
care diamante care smaralde
care metale
prețioase

eu aleg
cireșele care-mi împodobeau vara
urechile ațintite
asupra lumii
așteptând răspunsuri
la multitudinea de întrebări

în sfârșit
dintre toate scenariile posibile
de viață
eu aleg simplu
fără confuzii
fără ezitări
o seară liniștită cu tine
sau zbuciumată nu contează
cu tine să fie
o seară care-mi înflorește
toate lăcrămioarele și regina nopții
care-mi aduce calul alb al copilăriei
bărcuța din caietul de matematică
și-mi coace toate cireșele
ce-mi împodobesc
urechile
atunci când tu
le cânți cea mai frumoasă melodie:
„iubita mea!”

Slobozia, 2008

2 comentarii:

  1. Nu seamănă doar a copilărie, poemul tău... mai curând amintește de perioada adolescentină, când ne amăgeam cu „a fura” o atenție din partea fetelor (vorbesc despre noi bărbații, cât om mai fi bărbați... că ne ducem uitării ... fără proiecte, fără alte evenimente de seamă: cum a fost cel recent de la Edineț)... unde, mie mi-a revenit sarcina trasată de juriu să-i înmânez premiul „Octavian Moșescu” lui Costel Bunoaica... spunând acolo, pe scena Moldovei, că e singurul poet ialomițean care mai calcă pe stinghii de cer. (Restul e pe blogul meu... an detail.)

    RăspundețiȘtergere
  2. Citit-am pe blogul Dvs. , dar comentariul , din pacate, nu se poate face, cum ziceam. Am vorbit şi cu Costel la telefon, am înţeles că a fost un eveniment special. Felicitări celor care au organizat şi celor care au participat. Puţin a lipsit să nu fiu şi eu pe-acolo:) Trimisesem manuscrisul la "Înainte de magnolii", dar l-am retras, că între timp, m-a contactat "Tipo Moldova" cu care vorbisem anterior, să-mi spună că au băgat cartea la tipar. E drept că nu-i o garanţie că ar fi şi câştigat (deşi e mai bun decât "a 11-a poruncă" - câştigătoare în 2012), dar nu i-am dat nicio şansă. Că nu ar fi fost corect faţă de juriu, să-i pun să citească degeaba.
    Mulţumesc de semn(e)!

    RăspundețiȘtergere