Florentina Loredana Dalian

marți, 22 aprilie 2014

Iisus Hristos – Fişa Postului


La creştinescul salut din această perioadă „Hristos a Inviat!”, adresat funcţionarei de la Poştă înainte de a-i cere cele n timbre poştale, m-am trezit cu un răspuns pe care nu l-am mai primit până acum, dat pe un ton care nu admitea replică: „Adevărat a înviat! Că doar asta era treaba Lui, doamnă!”. Prima reacţie a fost să întreb „Şi treaba noastră care este?”, dar am renunţat întrucât mă aşteptam să-mi spună că treaba ei e, după cum se vede, să vândă timbre, sau, Doamne fereşte, poate m-aş fi pomenit cu toată fişa postului ei pusă în braţe şi îndemnată s-o studiez. Aşa că m-am mulţumit să afişez un zâmbet jumătate uimit, jumătate condescendent, care nu ştiu ce i-o fi transmis, că a ţinut să adauge, pe un ton îndulcit: „Mai glumim şi noi!”. Desigur, nu te poţi supăra pe un astfel de răspuns, în fond e un alt fel de mărturisire a credinţei: prin „asta era treaba Lui”, funcţionara recunoaşte implicit că Iisus Hristos a existat, ba încă a şi înviat, că doar asta era treaba Lui, menţionată clar în Fişa Postului, fără urmă de îndoială. Şi totuşi, să percepi Învierea Domnului doar ca pe o datorie asumată şi îndeplinită, la fel ca una a celui mai mărunt funcţionar, mi se pare prea puţin. Să nu înţelegi dragostea şi jertfa şi subtilitatea Lucrării şi, mai ales, că această „treabă” s-a săvârşit pentru înălţarea, restaurarea şi mântuirea noastră...
N-aveam chef de cateheză, aşa că am plătit, am mulţumit pentru timbre şi m-am îndepărtat de ghişeu cu gând să plec mai repede la „treaba” mea. Rămâne întrebarea: Şi totuşi, treaba noastră care este?


Slobozia, 22 aprilie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu