Florentina Loredana Dalian

luni, 24 martie 2014

Primăvara Poeţilor - 2014

Maratonul Poeziei, Câmpina, 21 martie 2014


Poezia, această regină a literaturii, a fost sărbătorită şi anul acesta (2014) în întreaga lume, în ziua de 21 martie, declarată de UNESCO Ziua Internaţională a Poeziei. La Câmpina, nu pentru prima dată, s-a desfăşurat Maratonul Poeziei, găzduit de Casa Municipală de Cultură „Geo Bogza” şi coordonat de directorul şi poetul Florin Dochia.
Într-o atmosferă propice poeziei, au citit din creaţii proprii poeţi din mai multe oraşe: Bucureşti, Braşov, Câmpina, Ploieşti, Oradea, Sinaia, Floreşti şi Slobozia. „Ce-i mâna pe ei în luptă?”, se întreba Poetul. Ce i-a mânat pe actualii poeţi la Câmpina? Desigur, dragostea faţă de poezie, pe care şi-au dovedit-o atât prin prezentarea propriilor poeme, cât şi prin ascultarea poemelor scrise şi lecturate de confraţii lor.




Într-un maraton ce a durat mai bine de trei ore, s-au perindat pe „scaunul autorului”: Emanoil Toma, Emil Sude, Elena Glodean, Maria Nicolai, Anastasia Tache, Cătălin Stanciu, Diana Trandafir, Daniela Şontică, Gherasim Rusu Togan, Marian Dragomir, Ani Bradea, Serghie Bucur, Severius Florin Frăţilă, Codruţ Radi, Florin Dochia, Maria Gabriela Dobrescu (cea care şi-a lansat şi cartea „Gânduri în cuşcă”, apărută în 2013, la Editura „Premier”, în colecţia „Biblioteca de Câmpina” coordonată de Liliana Ene), Daniel Drăgan, Laurenţiu-Ciprian Tudor, Ştefan Alexandru Ciobanu, Cătălina Grigore, Cezara Răducu, Cătălin Derzelea, Ştefan Al.-Saşa şi poeţii ialomiţeni Costel Bunoaica, Florin Ciocea şi Florentina Loredana Dalian. Toţi cei care au citit au primit din partea directorului Florin Dochia un Atestat de Poet Maratonist, la fel ca şi anul trecut, tot de Ziua Mondială a Poeziei! Nu au citit, dar au ascultat cu atenţie scriitorii nepoeţi Christian Crăciun şi Iulian Moreanu.




Presa locală a fost reprezentată de o jurnalistă de la „Expresul de Prahova” şi directorul de la „Oglinda de azi”. Evenimentul a fost deja semnalat, la nivel central, în Ziarul „Lumina” (săptămânal de spiritualitate şi atitudine creştină al Patriarhiei Române), din 22 martie 2014, printr-un articol semnat de Dan Cârlea şi intitulat „Poezia a fost celebrată în toată lumea”. Ei, nu chiar în toată lumea, domnule Cârlea; la Slobozia, de exemplu, nu s-a celebrat nimic. Dacă greşesc, cei în drept să-mi atargă atenţia.
Felicitări şi mulţumiri poetului Florin Dochia, în primul rând în calitatea sa de organizator al unui eveniment cultural de înaltă ţinută artistică!
Dincolo de planul artistic, în plan personal, m-am bucurat să revăd câţiva poeţi dragi mie, cu care m-am întâlnit de-a lungul anilor pe la diverse evenimente (Ştefan Alexandru Ciobanu, Florin Dochia, Cezara Răducu, Maria Dobrescu, Stefan Al.-Saşa, Marian Dragomir) şi s-o cunosc pe Daniela Şontică, pe care o ştiam (şi o admiram) numai din mass-media (aceea de bună calitate), pe domnul Daniel Drăgan şi distinsa lui soţie. L-am revăzut cu bucurie şi pe pictorul iconar (câmpinean) Nicolai Nestor.




Sâmbătă, am mers puţin, împreună cu companionii mei, Florin C şi Costel, pe Valea Doftanei, unde ne-am bucurat de o privelişte care mângâie sufletul. La întoarcere, am mai povestit la o cafea cu Florin D, apoi ne-am luat drumul înapoi, spre casă. Nici n-am apucat să ajungem, că deja aflase întreg mapamondul unde am fost şi de ce. Pictorul Valeriu Stoica m-a sunat de pe schela unei biserici bucureştene să-mi spună că ştie că am fost la Câmpina, la Maratonul Poeziei. De unde, frate? „Am citit în ziarul Lumina, uite scrie aici.” Şi-mi citeşte paragraful. Când ajung acasă, după ce am deschis calculatorul, primesc un e-mail de la epigramistul constănţean Dan Norea: „Ai fost cumva la Maratonul Poeziei, la Câmpina? Mi s-a părut că te văd într-o poză postată de Elena Glodean pe facebook.” Domnule, nu mai poate omul să plece de-acasă, că îl ştie tot poporul! Asta e! Până la urmă, e bine să afle tot poporul că ne poezim. În drumul spre casă ne-am abătut pe la poetul Dan Elias (la Maia). Acolo să vezi poezie! Iezi, capre, oi, gâşte, câini, pisici, tot felul de orătănii, fără număr, pe care Daniel şi Violeta le cresc pentru că „sunt fiinţe lăsate de Dumnezeu”, nicidecum să le taie şi să le mănânce. Pomişori, floricele... de care Daniel are grijă cu mâinile lui. Ne-a arătat în vale, mai jos de casa lui, „parcul” (ce-a rămas din el) lui Barbu Catargiu construit, la vremea lui, de către arhitectul Frederich Meier, cel care a pus bazele Cişmigiului. Se spune că moşia de la Maia a fostului om politic era un loc de pelerinaj al protipendadei bucureştene de odinioară. Din castelul cu peste 100 de camere n-a mai rămas nimic. Sic transit gloria mundi... Să sperăm că măcar din poezie va mai rămâne ceva...
         


Slobozia, 23 martie 2014




Evenimentul în presă: 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu