Florentina Loredana Dalian

joi, 5 decembrie 2013

Invitaţie la umor


Sărbătorirea a cinci ani de existenţă a Clubului Umoriştilor Constănţeni (CUC) "Prăvălia cu umor" 


Am primit de la Ion Tiţa-Călin, secretarul CUC, următoarea invitaţie, cu rugămintea de a o populariza. 

Dragi prieteni ai Satirei şi Umorului,

     Calendarul sărbătorilor din această iarnă este deschis de aniversarea Clubului Umoriştilor Constănţeni (CUC), care împlineşte cinci ani. Momentul va fi sărbătorit împreună cu prietenii Satirei şi Umorului, din străvechea cetate Tomis, în cadrul recitalului organizat pe data de 14 decembrie 2013, începând cu ora 11, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Constanţa (sala mică).

     Clubul Umoriştilor Constănţeni (CUC) s-a născut pe 13 decembrie 2008, sub o zodie fecundă în subiecte de satiră şi umor. Omenirea tocmai schimba foaia istoriei, trecând de la plictisitoarea creştere economică la excitanta criză mondială.
     Din motive de psihiatrie socială, o schimbare atât de radicală trebuia făcută cu zâmbetul pe buze. Şi, vorba lui Hegel, din această necesitate obiectivă, la iniţiativa a 13 membri fondatori, a apărut pe lume Clubul Umoriştilor Constănţeni.
      Aşadar, CUC s-a născut din uterul crizei mondiale, a supt la sânul ei şi a fost ocrotit de ea, astfel că embrionul de 13 umorişti s-a înălţat, s-a lăţit, s-a maturizat. Astăzi, este un Hercule de 34 epigramişti, fabulişti, foiletonişti şi caricaturişti.
     În numai cinci ani, CUC şi-a câştigat renumele de „eliberator al râsului din sterilul dramatic al vieţii cotidiane”, organizând lansări de carte şi recitaluri umoristice în licee, universităţi, cămine de bătrâni şi cămine culturale de la sate, membrii săi publicând în presa locală şi în revistele culturale din ţară, participând la concursuri naţionale şi internaţionale de umor, cucerind numeroase premii.
     Cei 34 membri ai CUC au contribuit la patrimoniul umorului românesc cu peste 40 de volume personale şi colective, dintre care 15 au fost publicate în ultimii cinci ani. Se remarcă lucrarea colectivă „Prăvălia cu Umor - Caietele Clubului Umoriştilor Constănţeni”, volumele I şi II, publicate în 2010 şi 2013, o realizare de prestigiu, unică în rândul cluburilor şi cenaclurilor de umor din ţara noastră.

Dragi prieteni ai Satirei şi Umorului,
     Vă rugăm să uitaţi pentru o oră - două de problemele importante, grave şi urgente şi să fiţi alături de noi la această primă aniversare a Umorului de la Marea Neagră! Vom fi onoraţi să vă avem alături de noi!
  

Biroul Executiv al Clubului Umoriştilor Constănţeni

 Aşadar, CUC-ul a împlinit 5 ani. Mulţi înainte. În numele adevărului istoric, trebuie spus că decizia înfiinţării a fost luată în septembrie 2008, într-un local pe malul mării, intitulat "Crazy Horse" (poate mai nimerit ar fi fost crazy people, dar crazy în sensul frumos), când cele trei graţii - Florinel (aşa mă alintă prietenii mei constănţeni), Simona şi Elia ....


... o ingineră, o economistă şi o doctoriţă, l-au bătut la cap pe Dan Norea (inginer şi el, actualul preşedinte executiv al CUC), până când acesta a spus DA...


Şi Da a rămas. Cei patru aveau în comun dragostea pentru literatură, inclusiv pentru cea umoristică, fiecare manifestându-şi talentul în unul sau mai multe genuri. 
Întotdeauna mi-a plăcut să transform ideile în realitate. Uneori mi-a reuşit, alteori nu. Mi-a reuşit atunci când am întâlnit oameni care, asemenea mie, au ştiut să creadă în vis, să-i pună aripi şi să-l facă să zboare în planul real. N-am contabilizat câte eşecuri, câte reuşite au fost... dar am păstrat numai reuşitele. Pentru eşecuri, am un mare coş de gunoi. Mulţumesc prietenilor mei Elia (Alina), Simona şi Dan pentru că o vreme am visat (cu folos) împreună. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu