Florentina Loredana Dalian

vineri, 6 ianuarie 2012

Interviu site literar „Citeste asta”

Sursa: http://citesteasta.ro/2592/interviu-cu-castigatorul-lunii-decembrie/



Interviu cu castigatorul lunii decembrie

 

Castigatoarea lunii decembrie, autoarea operei “Cântecul” a avut bunavointa sa ne raspunda la cateva intrebari, cititi mai departe ce a avut de zis:
-Numele, varsta si locul nasterii/oras de resedinta?
Florentina-Loredana Dănilă, 43 de ani. M-am născut în București, însă copilăria mi-am petrecut-o la țară, în două sate din județul Ialomița (Săveni și Munteni-Buzău). Locuiesc în Slobozia, județul Ialomița.
-Cu ce te ocupi?
Sunt inginer chimist, director general la o firmă care produce și comercializează produse chimice. În timpul liber, mă ocup, evident, de scris.
-Cum ai aflat de noi?
Căutând, pe internet, concursuri literare. Uneori am nevoie de motivație pentru a scrie, mai exact pentru a-mi învinge lenea.
-Cum te-ai gandit la articolul tau, ce te-a inspirat sa scrii?
Punctul de plecare al textului l-a constituit o plimbare cu prietenii, la pădure. Apoi, o casă, câteva persoane, câteva trăiri. Restul a fost rodul imaginației, căreia i-am dat frâu liber.
-Mai scrii?
Sigur. Am publicat deja trei cărți (proză), mai am în lucru vreo trei și o mare dorință de a scrie.
-Ai o imagine cheie, o metafora care sa iti defineasca stilul?
Nu cred că stilul meu ar putea fi definit printr-o metaforă, dar o imagine cheie, da, există, un laitmotiv ce apare în unele dintre texte: Păpuși din linguri de lemn (pe care l-am ales și ca titlu al unui viitor volum de poezie, dacă va fi, când va fi…)
-Poti sa calatoresti oriunde, care ar fi destinatia ideala ?
Destinația ideală? În sens metaforic, o călătorie către mine însămi, apoi, dacă s-ar putea, către o lume a prieteniilor, a binelui, a iubirii. Geografic vorbind, mi-aș dori să ajung la Ierusalim.
-Cel mai tare autor literar ever si ultima carte citita?
E greu, pentru că sunt mulți. Dar dacă trebuie să aleg un singur nume: Nikos Kazantzakis. Ultima carte citită: „Iarna bărbaților” de Ștefan Bănulescu.
-Cea mai mare nebunie pe care ai facut-o pana acum? (da, normal ca vrem detalii picante :) )
Nebunia de a nu fi făcut nicio mare nebunie.
-Evenimentul/intamplarea care te-a marcat cel mai mult de cand te stii tu?
O iubire imposibilă. Sau poate mai multe.
-Avem o noua rubrica pe site se cheama “Casa de cultura”, e ceva pentru noi tinerii sa ne mai aducem aminte niste valori adevarate. Despre ce te-ar interesa sa citesti acolo?
Despre artă, în general. Poveștile adevărate ale unor artiști relativ la modul cum au devenit artiști, ce/ cât au sacrificat pentru arta lor.
-Ce parere ai despre Romania?
România este o țară minunată, cu frumuseți naturale care-ți taie respirația. Noi toți ar trebui să avem grijă de acestă comoară, fiecare în locul unde se află.
-Ce ai schimba la lumea de azi daca ai avea puterea sa o faci ?
Aș eradica răutatea, prostia, sărăcia. Nu știu cum. Dar să nu uităm că omenirea are o singură problemă majoră: lipsa iubirii; restul sunt consecințe.
-Daca ar fi sa te caracterizezi printr-un citat, care ar fi acela?
„Anii mei tineri au sunat a cântec. Dar am trecut pe lângă ei cu dragostea de mână. Și am rămas cu mâna întinsă, ca a Regelui Lear” (Ionel Teodoreanu – „Lorelei”)
-Mai vrei sa adaugi ceva ? Un mesaj de final pentru cititorii nostri ?
Să fim mai buni, mai drepți, mai frumoși! Să nu uităm că viața noastră nu se încheie în acestă lume; și să ne pregătim din timp pentru cea viitoare. Să ne amintim mai des porunca Mântuitorului: „Poruncă nouă vă dau: Să vă iubiţi unii pe alţii! Aşa cum v’am iubit Eu pe voi, aşa şi voi să vă iubiţi unii pe alţii.” (Ioan 13-34)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu